Veel gestelde vragen 2017-08-09T22:38:14+02:00

HIER PROBEREN WE TE ANTWOORDEN OP AL JOUW VRAGEN

Hoe worden jullie gerechten verpakt? 2017-08-09T22:35:00+02:00

Hoe worden jullie gerechten verpakt?

Wij bij Yumbel zijn erg begaan met natuur en milieu en doen er dan ook alles aan om zo duurzaam mogelijk te werken. Daar verpakking een zware impact heeft op onze aarde leek het ons dan ook evident dat we op zoek zouden gaan naar een verpakking die geen impact heeft. Toegegeven, daar zijn we niet in geslaagd, maar we zijn wel ver gekomen. Onze maaltijd bakjes zijn bijvoorbeeld vervaardigd in Bagasse, dat is een vezel die afkomstig is van suikerriet stengels. Het is meer bepaald het afval dat overblijft nadat het sap uit de stengels is geperst. Tot voor kort werd het weggegooid maar nu worden er composteerbare voorwerpen van gemaakt. Nadeel van Bagasse is de hoge prijs en de nijging om zompig aan te voelen als je er sausen indoet. Het laatste nadeel hebben we opgelost en het andere nemen we er noodgedwongen bij.

Waar staat Yumbel voor? 2017-08-09T22:29:46+02:00

Waar staat Yumbel voor?

Yumbel is geboren in de geest van iemand die graag lekker en gezond eet maar door gebrek aan tijd er nauwelijks aan toe komt om zelf te koken. Steeds meer mensen bevinden zich in dezelfde situatie maar vreemd genoeg biedt de markt weinig oplossingen. Onze magen zijn niet gemaakt om elke dag pizza te eten en dagelijks restaurant bezoek is ook geen oplossing. In elke advertentie die ook maar iets met voeding te maken heeft wordt het woord “gezond” veelvuldig gebruikt, maar je hoeft het etiket niet te lezen, je proeft zelf wel dat dit geen vervanging is van je zelfgemaakte maaltijd. Wat wij bij Yumbel maken zou aan één belangrijke verwachting moeten voldoen; Je eet het in volle vertrouwen! Je weet dat er verse ingrediënten werden gebruikt, dat er geen additieven zijn toegevoegd en dat alles volgens de strengste normen is klaargemaakt. Smaken verschillen, de ene dag zal je het lekkerder vinden dan de andere, maar de kwaliteit van het gerecht zal altijd dezelfde zijn. Onze gerechten geef je met een gerust geweten aan je kinderen. Gevarieerd eten is belangrijk dus maken we elke dag andere gerechten, echte puriteinen komen geregeld aan hun trekken maar de liefhebber van een lekker stuk vlees of een stevige Vlaamse schotel vindt ook zijn gading. Wij worden gelukkig van lekker en gezond eten, we hopen dat we in staat zijn velen onder jullie gelukkig te maken!

Hoe kan ik betalen en hoe veilig is dat? 2017-08-09T22:27:07+02:00

Hoe kan ik betalen en hoe veilig is dat?

We zien je graag online betalen via Bancontact, kredietkaart, Paypal, of een ander elektronische betaalsystemen. Niet alleen omdat de levering dan veel sneller gaat maar ook omdat het voor onze bezorgers veel veiliger is, ze hoeven dan niet met het ontvangen geld over straat te fietsen. Veiligheid! De veiligste manier om online te betalen is via de bank. Daar we jou en onszelf wilden indekken betaal je niet aan ons maar aan een gespecialiseerd bedrijf dat werkt onder de strenge Belgisch bankreglementering. Als je op onze website kiest voor “betalen” word je ongemerkt doorverbonden, Yumbel heeft geen inzage in wat er verder gebeurd, al de door jou ingegeven informatie wordt zwaar gecodeerd verzonden naar de bank provider (PCI DSS). Binnen enkele seconden krijgen we een bericht van goedkeuring en is je bestelling aanvaard. Yumbel zelf maakt als vanzelfsprekend gebruik van TLS (Transport Layer Security), data gerelateerd aan jou betaling gaat nooit via onze servers. Dit is de aller veiligste manier om online te betalen. 
Sta je toch nog weigerachtig tegenover online betalen dan kan je ook contant aan de bezorger betalen.

Hebben jullie een verbruikzaal, kan ik gerechten afhalen? 2017-08-09T22:25:56+02:00

Hebben jullie een verbruikzaal, kan ik gerechten afhalen?

Al zouden we nog zo graag, je kunt bij ons niet aanschuiven, noch aan de tafel noch aan de deur. Op de locatie waar onze keuken gevestigd is hebben we geen toelating voor dergelijke activiteiten. Maar goed, we kunnen ons nu volledig concentreren op de levering aan huis, en daar willen we dan ook in uitblinken. We beseffen heel goed dat het voor sommige onder jullie niet mogelijk is binnen onze leveringsuren thuis te zijn, daarom willen we in de toekomst ook enkele ophaalpunten openen. Hoe, wanneer en waar is nog niet bekend maar we houden je zeker op de hoogte.

Bieden jullie ook abonnementen aan? 2017-08-09T22:21:19+02:00

Bieden jullie ook abonnementen aan?

Echte abonnementen bieden we voorlopig niet aan. We kunnen natuurlijk wel op door u bepaalde dagen gerechten leveren. Geef ons via e-mail of telefoon door op welke dagen en tijd van de week je gerechten wilt ontvangen en wij doen de rest. Het blijft vrijblijvend, als je ons voor 15 uur laat weten dat je een maaltijd wilt overslaan is dat geen enkel probleem.

Ik wil mijn maaltijd langer dan één dag bewaren, kan ik ze invriezen? 2017-08-09T22:17:57+02:00

Ik wil mijn maaltijd langer dan één dag bewaren, kan ik ze invriezen?

Ja dat kan, het is zelfs een stuk veiliger dan wanneer je zelfgemaakte maaltijden invriest. Al onze gerechten worden via een speciale koelkast, blast chiller genaamd op een veilige en snelle manier afgekoeld. Stop je dat gerecht bij aankomst ogenblikkelijk in de diepvriezer dan is de kans op besmetting minimaal. Niet alle gerechten zijn geschikt om ingevroren te worden en bovendien is de houdbaarheidsdatum ook niet altijd hetzelfde. Het is algemeen aanvaard dat je bereide gerechten en soepen ongeveer 3 maanden in de diepvries kunt bewaren. Hou er rekening mee dat bijvoorbeeld zuivel producten gaan schiften en dat groenten die veel water bevatten hun smaak verliezen. De meeste gerechten zijn echter heel geschikt om ingevroren te worden. Op het internet vind je hier meer informatie over. 
Ontdooien doe je best heel snel of heel traag. Laat dus nooit je gerecht op het aanrecht ontdooien, bacteriën krijgen dan onder ideale omstandigheden de tijd om zich te vermenigvuldigen. Of je haalt het gerecht de avond ervoor uit de vriezer en laat het ontdooien in de koelkast of, je maakt gebruik van de ontdooistand van de microgolf oven.

Kan je mijn bestelling ook op een ander adres afleveren, bvb op mijn werk? 2017-08-09T22:09:55+02:00

Kan je mijn bestelling ook op een ander adres afleveren, bvb op mijn werk?

Zolang het binnen ons afleveringsgebied is kan je zoveel adressen ingeven als je wilt. Zo kan je inderdaad de maaltijden laten leveren op je werk, bij je ouders of waar het je best uitkomt.

Allergenen 2017-08-09T21:58:47+02:00

Allergenen

Bij Yumbel maken we zowat alles zelf zodat we een goede controle hebben over de samenstelling van onze producten. We werken met de grootste zorg en zo hygiënisch mogelijk wat de kans op kruisbestuiving verkleind. Maar daar we alle dagen met andere dagverse producten werken kunnen we niet waarborgen dat er geen sporen van allergenen in onze producten aanwezig zijn. Dus ook gerechten met een allergenenvrij icoon kunnen sporen van dit allergeen bevatten. Mensen die overgevoelig zijn voor bepaalde allergenen dienen daar rekening mee te houden. 

Alle gebruikte ingrediënten en allergenen staan op onze website vermeld. Als we aangeven dat een gerecht vrij is van een bepaald allergeen dan hebben we elk onderdeel van dat gerecht zelf gemaakt of hebben we een schriftelijke garantie van de leverancier dat het betreffend allergeen in het door hun geleverde ingrediënt afwezig is. Gerechten waar aangekochte versproducten zoals samengestelde vleeswaren (bv. worst) worden gebruikt en waar we zelf niet kunnen nagaan of er al dan niet allergenen aanwezig zijn zullen we nooit als allergenenvrij aanbieden. 

Bij twijfel kan je ons steeds contacteren via email: hello@yumbel.be of telefoon: 03/430.42.40

Hoe moet ik mijn maaltijd opwarmen? 2017-08-09T22:15:30+02:00

Hoe moet ik mijn maaltijd opwarmen?

Wij zijn grote voorstander van het traditioneel opwarmen, in de oven of in een pan. In een microgolf oven kan natuurlijk ook maar heel wat gerechten kunnen inboeten op smaak, ook de structuur durft wel eens veranderen. Zo blijft een krokante korst lekker krokant in een oven maar niet zo in een microgolf. Het is hoe dan ook altijd best je gerecht af te dekken zowel in een oven als in de microgolf, dat voorkomt uitdroging. Wil je het gerecht opwarmen in de originele verpakking dan moet je het transparante deksel verwijderen. Het is namelijk niet bestand tegen hoge temperaturen. Ook hier kun je de bak dan best afdekken met een omgekeerd bord, aluminiumfolie of eender welk hitte bestendig deksel. In de detailpagina vindt je bij elk gerecht onder “opwarminstructies” gerecht specifieke richtlijnen.

Hoelang blijven de maaltijden goed? 2017-08-09T22:12:55+02:00

Hoelang blijven de maaltijden goed?

Als rond 15 uur de laatste bestelling is binnen gekomen gaan we naar de markt en kopen daar de best mogelijke producten. Dan worden ze klaar gemaakt en een paar uur later in de vorm van een lekkere maaltijd bij jou geleverd, verser kan dus niet. Daar al onze gerechten gekoeld worden geleverd kunt je ze nog een dag in de koelkast bewaren en daarna opwarmen.

Wanneer leveren jullie mijn maaltijd? 2017-11-28T09:16:58+01:00

Wanneer leveren jullie mijn maaltijd?

Bij het bestellen van de maaltijd kan je een aflevervenster van 45 minuten kiezen. We beginnen met leveren om 17u30 en stoppen om 21 uur. Dat betekent dat het eerste aflevervenster gaat van 17u30 tot 18u15 en van 18u15 tot 19u00, en zo verder tot 21u00. Heb je bepaalde wensen dan kan je die altijd doorgeven bij de bestelling. We houden hier zo goed als mogelijk rekening mee. We gaan er prat op dat we altijd op tijd leveren. Gebeurt er toch wat onverwachts dan krijg je een SMSje of een telefoon en kan je bij de volgende bestelling een cadeautje verwachten.

Waarom leveren jullie koude maaltijden? 2017-08-09T21:51:44+02:00

Waarom leveren jullie koude maaltijden?

We willen niet alleen goede en gezonde maaltijden bereiden, we willen ze ook op de veiligste manier bij jou krijgen. Zoals je weet worden bacteriën gedood door warmte. Zo zal een kookproces van 10 minuten aan 80°C er voor zorgen dat alle gerechten veilig zijn voor consumptie. Maar… de meeste bacteriën ontwikkelen het snelst tussen 10°C en 60°C en daar knelt het culinaire schoentje. Zelfs over kortere afstand en bij hogere omgevingstemperatuur is het zo goed als onmogelijk een warme maaltijd zonder risico bij jou af te leveren. Het gerecht zal zich namelijk geruime tijd in een ongecontroleerde ruimte bevinden waar de temperatuur geleidelijk aan zal dalen. Daarom hebben we in de keuken een speciale koelcel staan die de gerechten zeer snel afkoelt naar 3°C. Onze bakfietsen en fietsen zijn uitgerust met passief gekoelde bakken zodat de temperatuur onder de 5°C blijft. We leveren dus koude maaltijden omdat het de enige veilige optie is. 

In een restaurant wordt na bereiding de maaltijd onmiddellijk opgediend maar bij thuislevering kan het in het slechtste geval uren duren voor het gerecht op tafel staat. Als een gerecht van het vuur wordt gehaald is het niet zo dat het garen stopt, bij warme levering is de kans groot dat een perfect gemaakte maaltijd overgaar bij u op het bord komt. Daar wij onze gerechten ogenblikkelijk afkoelen is dat risico afwezig. Onze koks houden er tijdens het koken rekening mee dat het gerecht later op de dag weer wordt opgewarmd. Doe je dat volgens de opgegeven richtlijnen dan komt alles op je bord zoals de kok het voor ogen had.

X

Goed nieuws, we leveren tot bij jou! Je kan nu gerechten toevoegen in je bakfiets.

X

Registreer